מעורב הופס לחמישי בערב: מייקל: "לי 82 משחקים היתה עונה קצרה מדי"/ מנחם לס

1. מייקל: "אפשר לחשוב שכדורסל זה לקטוף כותנה"

כשנאמר למייקל שגם דירק נוביצקי וגם לברון ג'יימס מטיפים עבור עונה מקוצרת, הוא הגיב:

“I love both of those guys, but as an owner who played the game, I loved playing,” Jordan, who owns the Charlotte Hornets, told WRKW  Radio in Charlotte. “If I wasn’t playing 82 games, I still would’ve been playing somewhere else because that’s the love for the game I had. As a player, I never thought 82 games was an issue.Sometimes I thought it was not enough!"

fככה מדבר בסקוהוליק. ככה מדבר גבר, ולא איזו נפולת נמושה כמו לברון, וגם דירק נוביצקי. מי הוא בכלל? איזה גרמני שאין לו מושג מה זה לשחק כדורסל במגרש משחקים מ-6 בבוקר עד 8 בערב.

וואללה שנימאס לשמוע מכל המפונקים המולטימיליונרים הללו. משחקים 35 דקות עם טיימאאוטים, מחצית, ומה לא. מסיעים אותם בלימוזינות. הבובות הסקסיות בעולם רצות אחריהם בכל צעד ושעל, והם ישנים במלונות 5 כוכבים עם סטייק 'שטובריאן' לארוחת חצות אחרי המשחק.

טיסות אמרתם?

כן, במטוסים פרטיים כשלכל אחד מושב שיכול להתכופף אחורה ולהפוך למיטה. במטוס 5 ז'קוזים, וכמה מסאז'ים שהם רק רוצים. וכן, כמעט שכחתי: 35 דקות למשחק. בערך 2,800 דקות ס"ה עבודה. בין 3,000 $ ל-5,000 $ לדקת עבודה.

"אני כבעל קבוצה ארוויח פחות כסף בפחות משחקים, ואשלם פחות כסף לשחקני בקבוצה. IT IS AS SIMPLE AS THAT".

והוא גם הגיב ל-44 דקות:

"לעולם לא אקצר את המשחק ל-44 דקות אלא אם כן לשחקני ה-NBA ישנן בעיות רפואיות ומנטליות. לקטוף כותנה יום שלם בשמש הרבה יותר קשה. תשוו את המשחק שלנו לפוטבול שם ישנם זעזועי מוח וחבלות מכל הסוגים.ץ שמעתם פעם שחקני פוטבול מתלוננים על מספר המשחקים או אורך במשחק? הם יודעים כמה הם מרוויחים; הם יודעים שיש סיכון מסויים. אבל הסיכון בתאונות דרכים הוא לא קטן הרבה יותר. כן. העונה ארוכה ומאד GRUELING (שוחקת), אבל התמורה הכספית, החברתית, וההיכרותית שווים את הכל. אחרת ה-NBA לא היה אחד ממקומות העבודה הטובים ביותר בנמצא לאתלטים מקצועניים. כל חקלאי כותף כותנה היה מתחלף עם כל שחקן NBA 'IN A HEART BEAT!".

2. נוביצקי ולברון בעד עונה קצרה, לא משחק קצר

שני התינוקות המוביליםמ ב-NBA – לברון ג'יימס – שוקולד – ודירק נוביצקי – ווניל – פתחו את פיהם הגדול.

מי בכלל שואל את לברון? למה הוא חושב שחשוב להשמיע את קולו ודעתו? את מי זה מעניין?

אז למה אני כותב עליו? כי ככה זה בכל החדשות: "לברון רוצה פחות משחקים".

יש לי רעיון: שיברש מדייויט בלאט להשביתו עשרה משחקים בעונה וסגרנו עניין.

שניהם רואיינו ע"י דייב מקמנעים וטים מקמהון מה-ESPN:

נוביצקי:

“I think you don’t need 82 games to determine the best eight in each conference,” Nowitzki said Wednesday. “That could be done a lot quicker, but I always understand that it’s about money, and every missed game means missed money for both parties, for the league, for the owners, for the players. I understand all that, and that’s why I don’t think it’s going to change anytime soon.”

לברון:

“No. It’s not the minutes, it’s the games,” James said. “The minutes doesn’t mean anything. We can play 50-minute games if we had to. It’s just the games. We all as players think it’s too many games. In our season, 82 games is a lot. But it’s not the minutes. Taking away minutes from the game is not going to shorten the game at all.

“Once you go out and play on the floor, it don’t matter if you play 22 minutes — like I may be playing tonight — or you’re playing 40 . minutes,” James added. “Once you play, it takes a toll on your body. So it’s not lessening the minutes, I think it’s the games.I know it is business but at the end of the day, we want to protect the prize and the prize is the players. We have to continue to promote the game, and if guys are being injured because there are so many games, we can’t promote it at a high level.”

אני הייתי מעדיף שילטפו את הבין 120 (נוביצקי) ל-200 מיליון (לברון) שעשו מ'המאמץ הנוראי של 82 משחקים', יעלו לשחר ב-30 לאוקטובר, ויסתמו את הג'ורה שלהם.

3. לכריס וובר יש מספיק כסף לקנות את ההאוקס?

האטלנטה האוקס היא למכירה. ראש העיר אמר שחובה שהקבוצה תישאר בעיר, אם כי אני – שהייתי שם בלפחות עשרה משחקים בשנתיים האחרונות – חושב שלאטלנטה ולקהל המת שלה לא מגיע קבוצת NBA. בסיאטל היו יודעים להעריך את ההאוקס פי עשר.

לפי אדריאן ווג'נרובסקי מ-YAHOO APORTS, כריס וובר מנסה להרכיב קבוצת משקיעים (כמו שמייקל עשה בשרלוט) שתקנה את הקבוצה, כשהוא אחד המשקיעים. עד כמה שידוע לי הוא לא עשיר מספיק להיות משקיע משמעותי, אבל כמו מג'יק בדודג'רס בבייסבול, הוא יהיה 'הפנים' של הקבוצה ויהיה מעורב בענייני היום-יום שלה.

רגע. הבנאדם לא יודע לספור 5 טיימאאוטים כשהוא במשחק גמר מכללות עכם מישיגן, ובכך גורם להפסד עם "הטיימאאוט מהגיהנום", והוא רוצה להריץ קבוצה מקצוענית?

מצד שני כאנליסט ב-ESPN הוא הוכיח את עצמו כמבין, מיושב בדעתו, ולפנינו היה צר[עיר שהתבגר בצורה החיובית ביותר.

כפי שאתם אולי זוכרים הכל התחיל עם חליפת EMAILS שהיתה בהם נימה גזענית (בינכם לביני – אפשר לחשוב. כולנו מדברים ככה, ובעיקר השחורים על עצמם) בין בעל הקבוצה היהודי ברוס לוינסון והמנכ"ל דני פרי, שלקח "חופשה בלתי מוגבלת בזמן" ולא יחזור להאוקס בכל מקרה.

4. "הבנה" בין ג'אש סמית' לסטן ואן גנדי בקשר לדאונטאונים

בתחילת החודש כתבתי כבר שג'אש סמית' 'הבטיח' לזרוק פחות מצה-3 ולהיות מעורב יותר תחת הסל.

אתם יודעים כמה זריקות ל-3 הוא לקח בעונה שעברה?

265. מאתיים ששים וחפש, ואם אתם לא מאמינים לי אתם יכולים ללכת לספור אותם.

'דטרויט פרי פרס' מדווח על שיחה נוספת שהיתה בין המאמן והשחקן:

“I think Josh has a very good understanding of the shots he needs to shoot that are not only best for him, but best for our team,” Van Gundy said. “He’s one of the elite guys in the league around the basket. Last year, stuff inside, right at the rim, in two straight years, he has been 71% and 77%. There’s very few guys at that level. So he needs to get more of those. He knows that. He also understands he really doesn’t need to shoot threes for this team.

“Will he get some? The other night, late in the shot clock, throw it back … you have to take that shot. He’s going to shoot some. It’s not a matter of number, one a game, less than one a game. It’s when are you shooting them? There might a game where he might take three.”

ואן גנדי ממשיך:

“He has an understanding of how he needs to play for our team; it’s the discipline to do it, ” Van Gundy said. “He’s a smart guy. He knows and he’s not trying to fight you about anything. We need to put him around the basket and at the elbow area, where he can use his strength.”

Van Gundy asked Smith, “Where is your greatness? Where are you elite, where are you at a place where you’re better than almost any other forward in the league?”

Van Gundy said Smith’s answer was right on.

“He knew right away that he’s really good around the basket, and the numbers would say he’s elite there. I gave him one, and I honestly believe this: He’s got everything he needs to be an all-defensive type guy. With that being said, he takes too many possessions off. We watched clips from the first two games. Like I said, he’s not a guy who has a problem dealing with reality. You show him eight or nine clips of him jogging back defensively.

“What I understand and he understands (is) that’s habit that has been built over time. It’s not going to change tomorrow. I have to stay on him, and he understands I have to stay on him.”

אוקיי. אידיליה בפיסטונס!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
p
p
16/10/2014 17:31:54

זה לא דברים של בסקהוליק. זה דברים של בעלים שיודע שפחות משחקים ייפגעו לו בכיס.
נוביצקי לא קרא (לפחות לא לפי הטקסט במצורף) להפחית משחקים, אלא טען שאין צורך ב82 כדי להחליט את סדר הקבוצות הטובות וגם הדגיש שהוא לא רואה את זה קורה כי זה ייפגע בכיס של כולם בערך.
לברון מדבר בשם כל השחקנים. מי שמו, לא יודע, אבל ככה הוא מציג את עצמו. בכל אופן, לפי שאר הפרסומים סביר שהוא צודק והם מעדיפים פחות משחקים, כמו לא מעט אוהדים.
ועד כמה שאני יודע שחקני NFL, שם כמובן הסיכוי לפציעה גבוה הרבה יותר, מנעו העלאת מספר המשחקים לא פעם.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
16/10/2014 17:34:02

שוקו וניל צודקים. זה לא הדקות, זה מספר המשחקים המטורף והלא הגיוני, בק טו-בק'ס.

סתם ארוך ומייגע ולא מועיל.

מלבד לכיסי הבעלים והליגה…

אמריקה, הארץ בה הדולר קובע הכל.

מנחם לס
מנחם לס
16/10/2014 17:41:05

משך 40 שנה בחיי עבדתי יותר קשה מכל שחקן כדורסל.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
16/10/2014 19:13:14
Reply to  מנחם לס

תגיד תודה שלא קטפת כותנה!

מנחם לס
מנחם לס
16/10/2014 17:41:45

בבייסבול משחקים 162 משחקים, ואין פוצה פה ומצפצף.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
16/10/2014 19:13:53
Reply to  מנחם לס

בבייסבול עומדים במקום ומגרבצים…

מנחם לס
מנחם לס
16/10/2014 17:43:36

82 משחקים 'שוחקים' את השחקנים?
אז איך זה שפתאום בפלייאוף, עם עוד 15 משחקים או משהו כזה, הם פתאום מתעוררים לחיים ומשחקים את הכדורסל הטוב ביותר בחייהם?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
16/10/2014 19:15:06
Reply to  מנחם לס

ואיך זה שהם נפצעים ופלייאופים שלמים הולכים פייפן בגלל זה?

אפלטון
אפלטון
16/10/2014 17:47:35

נכון השחקן שפרש מהמשחק כי שעמם לו אומר ש-82 משחקים לא הספיקו לו. מאוד אמין.

אפלטון
אפלטון
16/10/2014 17:50:25

טוב מאוד שסופסוף מתחילים לדבר על זה ברצינות, וכמו שאמרתי אולי דווקא החוזה החדש יהיה הזדמנות לעשות שינוי אמיתי ולאפשר להוריד משחקים מבלי להוריד משכורות לשחקנים.
בסוף זה יקרה, כי זה הדבר הנכון לעשות.

יניב
יניב
16/10/2014 18:06:31

אני מסכים עם מייקל בנקודה אחת שהשחקנים והבעלים יתחלקו בכאילו הפסד. למשל עכשיו שיש את חוזה הטלוויזיה החדש אז בהסכם מול השחקנים האחוזים ישארו אותו דבר ובתמורה יופחתו המשחקים

פה איתמר
פה איתמר
16/10/2014 18:35:46

הליגה תפחית את כמות המשחקים אם ורק אם זה יגרום להגדלת ההכנסה הכוללת (לא פר משחק, כוללת!).

אפלטון
אפלטון
16/10/2014 19:01:30

ובשביל זה צריך לחשוב לטווח ארוך ועם קצת יצירתיות. לדוגמא הפחתה בכמות המשחקים תאפשר לליגה יותר משחקים מחוץ לגבולות המדינה, דוגמת סין. פרישה גלובלית כזאת תעלה את ערך המותג, כל משחק יהיה קובע יותר והקהל יקבל הרבה יותר תמורת כספו מה שאומר אולמות מלאים, נתון שקיים היום אולי בחצי מקבוצות הליגה.
יש דרכים לגרום לזה לקרות ובסוף זה גם יקרה.

פה איתמר
פה איתמר
16/10/2014 20:22:33
Reply to  אפלטון

לא יודע אם זה יהיה הכיוון אבל מסכים בקשר ליתרונות.

לבקן
לבקן
16/10/2014 18:59:15

כל הכבוד ללברון
תמיד מבקרים את השחקנים הגדולים כפי שביקרו את ג'ורדן שהם מפחדים להתבטא בכל נושא כדי לא להרוס לעצמם את התדמית. והנה מגיע שחקן ואומר את מה שהוא וכנראה הרבה מחבריו חושבים. זה נראה לי דבר שצריך לעודד ושאנחנו לא רואים מספיק. אגב ג'ורדן, הוא ספג ביקורות רבות במהלך הקריירה כשלא התבטא אף פעם בנושאים חשובים.
ולג'ורדן עצמו: אם כל כך היית אוהב את המשחק לא היית פורש 3 פעמים. אתם מדמיינים את קובי פורש וחוזר? אולי הוא דיבר על גולף במקום על כדורסל?

מנחם לס
מנחם לס
16/10/2014 19:19:17
Reply to  לבקן

הוא פרש כי נמאס לו לרטש את יריביו. הוא פרש כי לא נשארו לו אתגרים, אבל הוא לא פרש לאיים הקריביים. הוא פרש לנסות ספורט חדש – הקשה מכולם! – בייסבול. אילולא השביתה ישנם האומרים שהוא יכול היה להצליח.

אפלטון
אפלטון
16/10/2014 19:37:00

אה ומנחם איזה מילה על הדירוג של קובי במקום ה-40 בין שחקני הליגה ב-espn?

as0m
as0m
16/10/2014 19:43:13
Reply to  אפלטון

מה הבעיה? זה גבוה מידי?

שי אבן-צור
שי אבן-צור
16/10/2014 20:24:56

יאללה יאללה!
כל אחד היה מת להיות שחקן בליגה הזאת!
להיפצע אפשר גם במשחק הראשון.
יש קושי? נפצעים לפני הפלייאוף? בשביל זה יש מאמן שיחלק נכון את הדקות ויתן מנוחה משחק פה משחק שם במידת הצורך!

מה זה מסכנים… ליבי נקרע ממש!
מנחם צודק מיליון אחוז!

איש הערפל
איש הערפל
16/10/2014 20:59:10

השחיקה לדעתי זה ענין משני (אבל חשוב) ויותר קשור כאן ענין התחרותיות, הייתי שמח אם מישהו היה עושה סטטיסטיקה של כמה משחקים 'מתים' יש בעונה, אומר משחקים שלא שינו כלום לאף אחד כי קבוצה X כבר עלתה לפליי אוף והדירוג לא ישתנה או ששתיהם כבר בחוץ.
הייתי שמח אם זה היה כמו בפוטבול שהעונה כלכך קצרה כך שכל משחק בעונה הרגילה זה מלחמת עולם.
ואגב הענין של אובדן הכנסות זה בולשיט, אם כל משחק יהיה חשוב אז הרייטינג יהיה הרבה יותר גבוה.

עגל
עגל
16/10/2014 21:10:29

כמה משחקים מתים יש ? חצי מהעונה !

שי אבן-צור
שי אבן-צור
16/10/2014 21:29:17
Reply to  עגל

אין עונה – באף ליגה – בלי משחקים מתים. והרבה כאלה.
מילווקי – פילי לא יעניין בדיוק כמו שנס ציונה – גליל לא

עגל
עגל
16/10/2014 21:17:36

מייקל התת-אדם שוב פתח את פיו. סליחה אבל הוא ממש עלוב נפש. שיא הצביעות בהתגלמותה. הרי ברור שהוא מדבר כבעלים וכרגיל כל מה שמעניין אותו הוא כסף. כל כך קל להיסחף לפופוליזם כאילו שההשוואה הנכונה היא עם קטיף כותנה. הרי בעצם ההשוואה המטופשת הזאת עולה המוטיב הגזעני ואז ברור שהבחירה האוטומטית היא "כן, מייקל, אני מת לשחק בשבילך גם 100 משחקים כי אתה היית הגדול מכולם ואני אלקק לך את כפות הרגליים על שאתה בכלל משלם לי משהו". לשמוע את זה ממיקל שבשיא ההשפעה שלו מעולם לא התבטא בעניינים חשובים באמת (כן, יש דברים מעל כדורסל 🙂 ) כי הצ'יקן פחד לאבד כסף. הרי זה אדם חסר עמוד שדרה מוסרי שאוהב את עצמו ותו לאו.
חוץ מזה אני זוכר אותו מסתובב משועמם על הפארקט בהמון משחקים, מחכה כבר שהפלייאוף יתחיל.

פיזיקאי
פיזיקאי
16/10/2014 23:35:01
Reply to  עגל

תשמע עגל נפלת על הראש,תגובה תת-רמה,אין לי כוח אפילו להסביר לך תקרא שוב מה רשמת,חוץ מזה שלמייקל היה סעיף בחוזה שהוא יכול
לשחק מתי שהוא רוצה ואיפה שהוא רוצה,בזמן שהיה בשיקאגו,למרות שקבוצות אוסרות אתה זה,

עגל
עגל
17/10/2014 7:11:24
Reply to  פיזיקאי

הסעיף הזה בחוזה לא קשור בכלל. מייקל הוא slave driver קלאסי

etayle
etayle
16/10/2014 21:32:43

השאלה באמת זה כמה זה דורש מהם???
לתאילנדי יותר קל לקטוף יום שלם ??
לפלפיני יותר כיף להחליף טיטול?
זה עבודה קשה עם משכורת מטורפת. אז שלא יבכו על קושי.
זה שצריך לקצר את העונה – הגיוני.
אבל השחקנים הם האחרונים שצריכים לדבר , מי שלא טוב לו שילך ,לפי הבנתי לא כופים על אף אחד לשחק…

איתי עזרא
איתי עזרא
16/10/2014 21:35:43

בייסבול הספורט הקשה מכולם? חחח… שיחקתי בייסבול בקבוצה והיה לנו סיכוי לטוס לטורניר בבוסטון. אבל זה ספורט משעמם! לעמוד שעה במקום ולחכות, לדעתי חצי מהמשחק אפילו לא ספורט.

מנחם לס
מנחם לס
17/10/2014 0:47:28

עוד כמה שנים, כשתיגדל, אסביר לך למה חבטה בכדור בייסבול הוא מבצע הספורט הקשה מכולם.

Berch
Berch
16/10/2014 21:39:55

אני גם מסכים עם מייקל
אחרת שיעשו פלייאוף וזהו

אחד העם
אחד העם
16/10/2014 21:52:57

גם אם מייקל לא היה בעלים, חוכמה גדולה לדבר בדיעבד. כולנו יודעים שחלק נכבד מהפציעות המשמעותיות בליגה היה יכול להמנע עם קצת פחות עומס.
ביננו, באיזור ינואר הליגה הופכת למשעממת עד למאבקי המיקום בפלייאוף.

מנחם לס
מנחם לס
17/10/2014 0:49:35
Reply to  אחד העם

אולי הליגה משעממת אבל לאתר הופס ניכנסים יותר ויותר גולשים בקו עולה מהאול-סטאר ועד סיום הפלייאוף.

מנחם לס
מנחם לס
17/10/2014 0:58:55
Reply to  אחד העם

למי ש-82 משחקים זה יותר מדי, שיילך לחזות ב-"הצילו! פרק רביעי!"

צביקה
צביקה
16/10/2014 22:01:43

זה המשחק. ועובדה שבגלובלי גם למשחקי גרבג' יש שידורים ויש מקום. בכל זאת זאת הליגה הטובה בעולם ושחקנים מעולים יכולים להרביץ היילייטים גם בסתם משחק אימון, אז בטח במשחק ליגה רשמי.
ולגבי משחקי גארבג' – בכל ליגה יש אותם. תחשבו על כל מיני משחקי ליגה של קבוצות אמצע טבלה בינוניות כאלו, אפילו בליגות הכי טובות של הכדורגל: אולי זה לא מעניין את כל העולם, אבל עדיין למיטב ידיעתי בספרד או באיטליה או באנגליה, היציעים לא ריקים גם במשחקים כאלו שברור שלא ישנו כלום לגורל הקבוצה שכבר יצאה ממירוץ האליפות, ומצד שני לא בסכנת ירידה.
מצד שני, אני לא מומחה לרפואת ספורט, אבל אם אפשר לעשות תכנון משחקים ללא משחקי בק-טו-בק, זה יהיה דבר נכון ועדיף.

Mbk
Mbk
16/10/2014 22:10:19

מייקל צודק
השחקנים של היום מבישים . הם מבקשים הקלות ועומס משחקים הוא תירוץ חלש
הליגה משחקת 82 משחקים וכדורסלן צריך לעשות את המוטל עליו
רוצים לשחק פחות שיורידו להם את השכר בהתאם

עומר מזיג
עומר מזיג
16/10/2014 23:09:14

עזבו מבקשים הקלות – דירק דיבר פה לעניין (די כרגיל). בלי להתייחס לעניין של עומס או עצלנות של שחקנים – יש למישהו ספק שאין צורך בכל כך הרבה משחקי עונה סדירה?וזה לא רק מילווקי פילדלפיה זה הבוטום 10 של הליגה שבשלבים הסופיים של העונה פשוט לא מעניינות. זה מטורף שבשנה יש 1230 משחקי עונה סדירה ורק בין 60 ל90 משחקי פלייאוף. בליגת האלופות לדוגמא היחס הוא 96 משחקים בשלב הבתים מול 29 משחקים בנוקאאוט, שזו הגזמה לכיוון השני אבל יותר קרוב לרצוי מבחינתי.

מצד שני חייבים להסכים שזה חלק מהכיף של הליגה – בגלל שיש כל כך הרבה משחקים אתה יכול להכיר טוב סדר גודל של 10-12 שחקני רוטציה של 30 קבוצות, בעוד שבליגת האלופות המצב הוא ממש לא אותו הדבר עם 11 שחקני ההרכב של 32 הקבוצות (עזבו באטה בוריסוב, מי משחק בהגנה של רומא?). זה גם נותן מדגם גדול יותר, גם של סטטיסטיקות וגם של ערך של שחקן, ויש אפשרות לראות שינויים ומגמות ארוכות טווח.

חשבתי בהתחלה שאני בעד קיצור אבל שכנעתי את עצמי תוך כדי התגובה. שישאירו 82!

(ואני מופתע שמייקל לא בעד קיצור. ככה קובי לברון ודוראנט לא יעברו אותו בנקודות)

שעייה
שעייה
17/10/2014 0:09:31

אני בעד 100 משחקים בעונה. להתחיל כבר בספטמבר.

תומש
תומש
17/10/2014 1:28:22

דוקטור, אתה גאון בהתססת השיח

שמואל
שמואל
17/10/2014 7:31:23

יש כמה אלמנטים לדילמה הזאת, בכל מקרה זה לא שאלה של "מי יותר גבר":
א. כמה משחקים צריך כדי לקבוע מי ראוי לעלות לפלייאוף? אמנם היה מאמר שטען ש20+ משחקים מספיק. אני לא מסכים אבל בוודאי ש82 זה יותר מדי. אני מעריך ש50 מספיק.
ב. האם האוהדים רוצים הרבה משחקים או שזה נהיה משעמם באיזשהו שלב.. להערכתי קיצור העונה רק יגביר את העניין בכל משחק.
ג. כסף? כן יהיו פחות הכנסות. ושחקנים יצטרכו להסתפק בקצת פחות.
ד. שחקנים לא משקיעים את כל כולם כדי לשמור על עצמם בהנשך העונה- האם זה מוסיף או מוריד מהספורט?
ה. משחקי ערב אחרי ערב מועילים? הרי יש אחוז גבוה מאוד של הפסדים לקבוצה השחוקה וזה מגדיל פציעות.

בשורה התחתונה: אני בעד קיצור העונה ל70 משחקים ולהוריד את משחקי back to back. הייתי גם מקצר חלק מהפלייאוף לטוב מ5 במקום 7.

שמואל
שמואל
17/10/2014 7:54:01

רעיון מקורי וספורטיבי שיכול לפתור את כל הבעיות:
ב41 משחקים הראשונים הקבוצות יהיו חייבים לשתף את כל השחקנים ברוסטר באופן שוויוני (פערים עד 10%). זה יאפשר יותר דקות לשחקני הספסל, יקטין את השחיקה לכוכבים, יוסיף משמעות נוספת לבניית רוסטר איכותי ובחירת שחקני ספסל, יאתגר את המאמן שיצטרך להיות יצירתי יותר וכו'…

איל
איל
17/10/2014 9:19:46
Reply to  שמואל

רעיו מעניין. לגבי ה 10% הבדל בדקות – זה קצת קשה לאכוף.

שמואל
שמואל
17/10/2014 10:12:20
Reply to  איל

נכון.. אבל עוד יותר קשה לדייק…
אם קבוצה חורגת אז ההגבלות יימשכו גם למשחק ה42… עד שעשלימו את הפערים…

שי אבן-צור
שי אבן-צור
17/10/2014 11:49:24

אנשים נפלו פה על הראש!
לפעמים יתרון ביתיות או אפילו הגעה לפלייאוף מוכרעים ממש בסוף העונה.
טיב הקבוצות יכול להתברר גם עם פחות משחקים אבל מה עם אורך נשימה? התמדה? נחישות? התמודדות עם משברים?

מה זה הרעיון הזה לקבוע הגבלות על ניהול המשחק(חלוקת דקות עם פער של עד 10%)?

קובעים מסגרת מרתונית שמבדילה בין החזקים לפחות חזקים. במסגרת הזאת כל קבוצה מתנהלת כפי שהיא רוצה בכפוף חוקי המשחק, מחלקת נכון את הדקות(מה שת'יבודו ודאנט'וני לא עשו) על מנת להביא את השחקנים בריאים לפלייאוף ודואגת לניצול מירבי של הרוסטר(מה שהפופ כן עשה!).

קבוצה אלופה נקבעת לא רק ע"פ חומר השחקנים והעמידות שלהם. אם זה היה המדד היחיד, לא בטוח שהספרס היתה לוקחת 5 אליפויות בעשור וחצי.
קבוצה אלופה נקבעת בראש ובראשונה בהתנהלות שלה, בתכנון נכון, ביצירת מנגנון משומן וגמיש שיודע לעשות התאמות למצבים משתנים ובאורך נשימה לאורך זמן.

במקום לבכות שהשחקנים נפצעים בגלל עומס, צריך לדאוג לחלק את העומס בצורה נכונה. זה הכל!

אפלטון
אפלטון
17/10/2014 13:07:34

שי מה שאתה אומר תקף גם למסגרת של 66 משחקים, רק שבמסגרת כזו לכל משחק יש משמעות.
לדוגמא- קבוצה שבאה בבק טו בק אל מול קבוצה שנחה שלושה ימים וקבוצה שמשחקת משחק 4 בחמישה ימים וחוטפת תבוסה מול קבוצה פחות טובה שנחה לה בסבבה זו פגיעה בספורטיביות של המשחק.
דברים כמו שפופ עושה שאתה משבח פוגעים בערך המוצר- כשאוהד קונה כרטיס למשחק לדוגמא מיאמי מול סן אנטוניו ומשלם מעל 100$ לכרטיס (בגלל שזו סן אנטוניו, הרי מול שארלוט הוא ישלם חצי) ואז דאנקן, פרקר ומנו לא מופיעים זה כמו שלהקה תעלה בלי הסולן ובלי הגיטריסט הראשי, היית בא להופעה חוזרת של כזו להקה?
אני יודע שלאנשים ממש קשה עם שינויים, זו מין תקיעות כזאת שצריך להשתחרר ממנה, כמו עם קו השלוש.
בסופו של יום 82 משחקים בעונה כזו קצרה פוגעים ברמת המשחקים, פוגעים בשחקנים ופוגעים באוהדים.
בהסתכלות רחבה יותר הם גם פוגעים במותג שנקרא- NBA שבו היום אף אמריקאי ממוצע לא מתעניין עד שמגיע הפלייאוף.
מספר המשחקים צריכים לרדת, הטיעון היחידי שאני מקבל זה הטיעון הכלכלי וגם הוא לדעתי מוטעה.

שי אבן-צור
שי אבן-צור
17/10/2014 16:03:30
Reply to  אפלטון

יש משהו לגבי מה שאמרת על הספסול של שלושת הגדולים.
את זה אפשר לפתור בקלות ע"י זה שלכל קבוצה תיקבע הזהות של שלושת שחקני המפתח בתחילת העונה ורק אחד מהם יורשה לנוח סתם כך במשחק נתון
כל היתר בסדר גמור מבחינתי
הרי אם שחקן נפצע בתחילת העונה לארבעה חודשים, עדיין יהיו לו כמות גבוהה יותר של משחקים להשתלב חזרה בקבוצה